poniedziałek, 13 kwietnia 2015

#4 5 złotych zasad o liceum





Jest tuż kwiecień więc może, niektórzy z was będących w gimnazjum zastanawiają sie nad wyborem szkoły. Sporów pomiędzy technikum a liceum nie wyjaśnię i nie powiem wam co lepsze,  bo tego naprawdę nie wiem.  
Za to dla tych których zdecydowali już, ze ich celem będzie liceum ogólnokształcące przedstawię 5 złotych zasad dotyczączych LO. 

1. Dziwność
Ważna  zasada, byc może znana dla tych, którzy chodzą do gimnazjum połączonego ze szkoła średnią, ze do nauczycieli zwaracamy sie per "psor" lub "psorko" byc może dla niektórych Ameryki nie odkryłam, ale ja przychodząc do pierwszej klasy tej nowiny nie znałam. 
Osobiście do tego punktu sie nie stosuje. To jakby kazano mowić do mnie per doktor, rozumiem wielki szacunek i respekt, ale poprostu nie.


2. Jak sie nie nauczysz to nie będziesz umiał. 
Nadzwyczajnie trudne to nie jest, ale te zdanie to prawda sama w sobie. Tak to juz jest, nikt do nauki Cie tu nie zachcęca co najwyżej może Cie zniechęcić, wiec jeśli nie wiesz po co tu sie znalazłeś  to wlasnie n a u k a. I'm sorry

3.Dzwonek dla nauczyciela 
Każdy zna złota zasadę, ze dzwonek jest co najwyżej dla nauczyciela, a ty mały żaczku, możesz posłuchać jedynie jego pięknego, ratujacego Cie czasami  z opresji dźwięku. Wierzcie mi, tu nawet nikt nie próbuje wyjsć z klasy, jeśli nauczyciel nie skończył.


4.Blisko 
Tu z ocenami jest tak, że liczą się mało, chyba że próbujesz za wszelka cenę pokazać sie z czerwonym paskiem na świadectwie. Ludzie uczą sie aby zdać, aby zaliczyć na przykład niepotrzebny Ci do niczego przedmiot, których jest pełno w pierwszej klasie. Zasada blisko to wszystko kręci sie wokół jedynek, do niej jest niestety bliskoo.


5. Uważaj
Po piąte i najważniejsze, jeśli wiesz na co sie szykujesz i bierzesz odpowiedzialność za podjęta decyzje, spokojnie możesz tu przyjść. Tylko pamiętaj, że łatwo nie jest. Trudno tez nie, to nie szkoła dla samych geniuszy, ale dobrzy gdybys nim był. 

Polecam przemyśleć, bo ja choć będąc już w liceum co do tego przekonana czy to był dobry wybór nadal nie jestm. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Jestem ciekawa jakie zasady są kluczowe u was, dajcie znać!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz